top of page

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

I. Úvodní ustanovení

1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) vymezují základní obchodní podmínky a vztahy mezi sdružením designérů a architektů pod značkou AK Design Studio (dále jen „Zhotovitel”) a jeho klientem (dále jen „Objednatel”) v oblasti poskytování služeb interiérového designu prováděného na základě objednávky a spočívajícího zejména v návrhu dispozičního řešení místností, konzultaci a ve vyhotovení návrhu interiéru (dále jen „dílo“).

2. Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí Objednávky uzavřené mezi Zhotovitelem a Objednatelem níže uvedeným způsobem. Ujednání obsažená v Objednávce, která jsou odchylná od těchto VOP, mají vždy přednost. Otázky výslovně neupravené Objednávkou a VOP se řídí ustanoveními platných a účinných právních předpisů České republiky, zejména občanským zákoníkem.

2. Uzavření Objednávky

1. Poptávku díla lze provést elektronicky prostřednictvím e-mailu zaslaného na e-mailovou adresu uvedenou na webových stránkách Zhotovitele www.akdesignstudio.cz (dále jen „webové stránky“), prostřednictvím poptávkového formuláře umístěného na webových stránkách Zhotovitele, telefonicky, ústně, popřípadě jinou vhodnou formou.   

2. Po přijetí poptávky Zhotovitel dohodne konzultační setkání (on-linové nebo osobní), kde se upřesní požadavky Klienta a dle potřeby požádá o doplnění informací či dodání dalších podkladů, zejména, nikoliv však výlučně, dodání základních situačních výkresů, rozměrů apod., a to zpravidla elektronicky, prostřednictvím e-mailu zaslaného na e-mailovou adresu Zhotovitele.

3. Na základě poptávky Zhotovitel vytvoří cenovou nabídku, jejímž obsahem je specifikace díla, cena a platební podmínky. Cenovou nabídku Zhotovitel zašle Objednateli k odsouhlasení prostřednictvím e-mailu či jiným vhodným způsobem domluveným s Objednatelem.  Není-li výslovně stanoveno jinak, je cenová nabídka platná jeden měsíc od data vyhotovení.

4. Po odsouhlasení cenové nabídky zašle Zhotovitel Klientovi formulář Objednávky, ve kterém klient doplní všechny potřebné údaje k závaznému objednání služeb.

5. Klient bere na vědomí, že v rámci sdružení designerů a architektů AK Design Studio bude k provádění díla nebo části díla určena osoba-designér, kterého mu byl poskytovatelem na základě úvodní konzultace přidělen. Smluvní strany se dohodly, že takto zvolená osoba – designér je kontaktní osobou Poskytovatele ve věcech designu a technických věcech a Objednatel je povinen mu poskytnout veškerou součinnost pro provádění díla nezbytnou. V průběhu práce nad projektem má Zhotovitel právo tuto osobu měnit za jinou, ale vždy s vědomím Objednatele.

6. Klient bere na vědomí, že zvolená osoba bude uvedena na faktuře jako Zhotovitel a platby budou probíhat na účet tohoto Zhotovitele.

7. Klient bere na vědomí, že dílo neslouží jako oficiální podklady pro úřady, pokud rekonstrukce interiéru vyžaduje jakákoliv rozhodnutí či jiné akty orgánů veřejné správy. Objednatel je povinen při realizaci díla dodržovat veškeré zákonné požadavky a normy, bezpečnostní, hygienické a další obecně závazné předpisy, které se týkají jeho činnosti při provádění díla.

3. Cena díla a platební podmínky

1. Cena díla vychází z odsouhlasené cenové nabídky ve smyslu ustanovení § 2622 odst. 1 občanského zákoníku.

2. Úhrada ceny díla bude rozdělena dle sjednaného platebního plánu. Nedohodne-li se Zhotovitel s Objednatelem výslovně jinak, 1. část ceny díla ve výši 20 % z celkové ceny díla bude splatná po odsouhlasení Objednávky. Další části ceny díla budou splatné vždy po dokončení příslušné části projektu. Reálná práce na díle bude započata až po úhradě vystavené faktury.

3. Zhotovitel není plátcem DPH, a proto nepřipočítává k fakturovaným částkám daň z přidané hodnoty.

4. Faktura se považuje za uhrazenou dnem připsání příslušné částky na bankovní účet zhotovitele.

5. V případě prodlení Objednatele se zaplacením řádně fakturované částky ve stanovené době splatnosti, je Objednatel povinen zaplatit Zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0,5 % dlužné částky za každý den prodlení.

6. Vyskytne-li se při provádění díla potřeba provést další plnění či činnosti nezahrnuté v cenové nabídce, které nebyly předvídatelné v době uzavření Objednávky a bez nichž by dílo nebylo vzhledem ke svému účelu úplné (nutné vícepráce), Zhotovitel takové práce provede a cena díla se o cenu nutných víceprací zvýší v souladu s ustanovením § 2622 odst. 1 občanského zákoníku.

9. Bude-li Objednatel požadovat, a to i v průběhu provádění prací na díle, rozšíření rozsahu některých prací na díle (vyžádané vícepráce) nebo cokoliv v jiném provedení (změna díla), než je uvedeno v odsouhlasené cenové nabídce, cena díla se o jejich cenu či o rozdíl v ceně zvýší. Nedohodnou-li se smluvní strany výslovně jinak, požadavek na změnu musí Objednatel provést písemnou formou a doručit jej Zhotoviteli. Zhotovitel následně bez zbytečného odkladu Objednateli sdělí cenu díla navýšenou o cenu vyžádaných víceprací prostřednictvím nové cenové nabídky, kterou zašle Objednateli k odsouhlasení.

10. V případě, že Objednatel po vstupní schůzce či po zhotovení i jen části díla požádá Zhotovitele o zásadní změnu oproti původní Objednávce, považuje se tato žádost za zcela novou Objednávku, resp. za nový návrh na uzavření Objednávky ve smyslu ustanovení § 1731 a násl. občanského zákoníku, který vyžaduje novou cenovou kalkulaci a cenovou nabídku. Za zásadní změnu se považuje zejména, nikoliv však výlučně, změna konceptu díla. Pokračování spolupráce smluvních stran je v takovém případě ponecháno na uvážení Zhotovitele. Novou Objednávkou není dotčeno právo Zhotovitele požadovat zaplacení ceny předchozího díla či jeho části, bylo-li Zhotovitelem dokončeno a předáno Objednateli.

 

1. Objednatel není oprávněn bez písemného souhlasu Zhotovitele postoupit své pohledávky vůči Zhotoviteli na třetí osobu.

 

4. Práva a povinnosti

1. Zhotovitel se zavazuje:

a) osobně a/nebo prostřednictvím třetích osob spolupracujících se Zhotovitelem provést s potřebnou péčí dílo pro Objednatele v době přiměřené povaze díla;

b) bez zbytečného prodlení oznámit Objednateli jakékoli skutečnosti, které by mohly mít vliv na řádné a včasné dokončení díla;  

c) předat dílo Objednateli v elektronické formě na e–mailovou adresu Objednatele nebo na sdílené datové úložiště, přičemž dílo lze předat a převzít i po částech;

d) s Objednatelem projednat řádně a včas sdělené připomínky či výhrady k předané části díla, a v případě, že se nejedná o připomínky rozsáhlého charakteru, které jsou považovány za žádost o vícepráce či změnu díla, či připomínky k designovému stylu, dílo (popř. jeho příslušnou část) upravit dle přání Objednatele;


2. Objednatel se zavazuje:

a) poskytnout Zhotoviteli, a to i bez jeho vyžádání, veškerou potřebnou součinnost, bez zbytečného odkladu dodat Zhotoviteli nezbytné podklady k realizaci díla a vyjadřovat se k návrhům, dotazům či výzvám Zhotovitele pro správnou realizaci díla s tím, že Zhotovitel není v prodlení s provedením či předáním díla po tu dobu, po kterou mu Objednatel neposkytl vyžadovanou součinnost;

b) dílo řádně a včas převzít, přičemž bere na vědomí, že neodsouhlasí-li převzetí díla ani po druhé písemné výzvě Zhotovitele učiněné prostřednictvím e-mailu zaslaného na e-mailovou adresu Objednatele, má se za to, že s návrhem souhlasí a dílo se považuje za řádně předané;

c) neprodleně upozornit Zhotovitele na vady díla, které jsou zjistitelné již v průběhu realizace díla;
d) bez zbytečného odkladu po převzetí díla či jeho části se Zhotovitelem dílo či jeho část projednat, a v případě výhrad k dílu či jeho části tyto neprodleně, nejpozději však do 7 pracovních dnů od převzetí díla či jeho části, Zhotoviteli (maximálně jednou) oznámit písemně nebo na osobní, či online schůzce jakým způsobem má být dílo či jeho část přepracováno; pokud Objednatel případné připomínky či výhrady k dílu ve stanovené lhůtě zhotoviteli nesdělí, má se za to, že dílo přijímá bez výhrad;

e) řádně a včas uhradit Zhotoviteli celkovou cenu díla či její jednotlivé splátky nebo zálohy dle podmínek stanovených v Objednávce.

5. Autorská práva

1. Dílo provedené Zhotovitelem je originálním a původním dílem ve smyslu autorského zákona. Veškeré výstupy, včetně návrhů či konceptů (dále jen „dokumentace“), jsou majetkem Zhotovitele. Objednateli náleží kopie dokumentace, včetně plánů, náčrtů, výkresů, grafických zobrazení a textových specifikací pro informaci a jako návod k vlastnímu užití díla. Tyto výstupy jsou Objednateli předávány převážně elektronickou formou ve formátu PDF, případně DWG. Objednateli nenáleží zdrojové dokumenty programech pro tvorbu 3D modelů (např. v programu SketchUp – s příponou .skp).

2. Dílo není projektovou či prováděcí dokumentací. Jedná se o architektonickou studii s dispozičními řešeními, návrhy umístění jednotlivých prvků, s návrhovými výkresy atypických prvků, s vizualizacemi designového a barevného řešení. Navazující profese, jako jsou projektanti, stavební firmy, truhláři, kováři, elektrikáři apod. si na základě těchto podkladů vytváří vlastní prováděcí dokumentaci a nesou za její obsah vlastní odpovědnost.

3.Objednatel je oprávněn užít dílo dalšími způsoby, tj. je oprávněn jej zejména dále zpracovat, měnit či upravovat.

4. Zhotovitel je oprávněn užít zhotovenou dokumentaci ve smyslu bodu 5.1.v rámci prezentace a/nebo propagace své vlastní tvorby, zejména na svých webových stránkách, sociálních sítích a v časopisech.

5. Pokud Objednatel poskytne fotografie realizovaného díla, Zhotovitel není oprávněn je použít na svých webových stránkách a sociálních sítích bez předchozího souhlasu Objednatele.

6. Práva z vadného plnění

1. Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě o dílo.


2. Práva z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele.


3. V případě zjištěné vady je Objednatel povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit zhotoviteli. Oznámení o zjištění vady oznámí Objednatel písemně nebo jiným vhodným způsobem. V oznámení o zjištění vady je Objednatel povinen uvést přesný popis vad, přičemž vadami se nerozumí jiný designový styl či názor Objednatele, a požadovaný způsob odstranění vady (tj. zejména oprava díla, dodání chybějícího plnění či přiměřená sleva z ceny díla).


4. Oznámení o zjištění vady Zhotovitel bez zbytečného odkladu posoudí a Objednatele informuje o výsledku posouzení vady a dalším postupu.

5. Zhotovitel neodpovídá za vady, které byly způsobeny v důsledku nevhodných pokynů Objednatele, ani za vady, které byly po předání díla způsobeny Objednatelem, zásahem třetí osoby, či skutečnostmi nezávisejícími na vůli Zhotovitele.

7. Odstoupení od Objednávky

1. Objednatel je oprávněn odstoupit od Objednávky při podstatném porušení podmínek ze strany Zhotovitele.

 

2. Je-li Objednávka uzavírána distančním způsobem (tj. odsouhlasením cenové nabídky prostřednictvím e-mailu) s Objednatelem, má Objednatel právo od Objednávky odstoupit prostřednictvím e-mailu zaslaného na e-mailovou adresu Zhotovitele. V případě odstoupení ze strany Objednatele dle tohoto odstavce VOP vrátí Zhotovitel objednateli bez zbytečného odkladu prostřednictvím bankovního převodu Objednatelem uhrazenou část ceny díla poníženou o cenu prací na díle, které již byly ze strany Zhotovitele do dne odstoupení od Objednávky provedeny.


3. Zhotovitel je oprávněn odstoupit od Objednávky při podstatném porušení podmínek ze strany Objednatele. Podstatným porušením podmínek ze strany Objednatele se rozumí zejména, nikoliv však výlučně, prodlení Objednatele s úhradou jakékoliv části ceny díla o více než 20 dnů.

 

4. Zhotovitel je oprávněn od Objednávky odstoupit také v případech, kdy:

a) nebude možné splnit předmět Objednávky, z důvodů, které nebudou zaviněny Zhotovitelem, nebo

b) se Objednatel ocitne v úpadku ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, nebo

c) Objednatel požádá zhotovitele o zásadní změnu objednávky.


5. Odstoupení od Objednávky musí být učiněno e-mailem. Odstoupení od Objednávky je účinné a Objednávka zaniká dnem doručení odstoupení druhé smluvní straně. Druhá smluvní strana bez prodlení potvrdí přijetí tohoto rozhodnutí.

 

6. V případě odstoupení od Objednávky je Objednatel Zhotoviteli povinen zaplatit dosud řádně provedené a nevyfakturované práce.

 

6. Ochrana osobních údajů (GDPR)

 

Objednatel bere ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 2016/679 ze dne 27.4.2016 „o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů“ (GDPR) a zákona č. 110/2019 Sb. „o zpracování osobních údajů“ na vědomí, že osobní údaje fyzických osob uvedené v Objednávce a získané v souvislosti s ní budou Zhotovitelem evidovány, zpracovány, případně zpřístupněny z důvodu plnění Objednávky, vypořádávání práv a povinností z ní plynoucích, pro ochranu a uplatňování práv Zhotovitele a pro vedení zákonem předepsaných evidencí a plnění zákonem uložených povinností.

 

7. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

 

Objednatel, který naplňuje znaky Spotřebitele dle § 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „ZoOS“), má podle § 20d a násl. ZoOS právo na mimosoudní řešení sporu z uzavřené Smlouvy. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (tedy orgánem, který takový spor je oprávněn řešit) je ve smyslu § 20e písm. d). ZoOS Česká obchodní inspekce. Internetová adresa České obchodní inspekce je http://www.coi.cz/.

 

8. Všeobecná ustanovení

Tyto VOP tvoří součást Objednávky a Objednatel podpisem Objednávky současně stvrzuje, že se s těmito VOP řádně seznámil, souhlasí s nimi a činí je pro sebe závaznými.

 

 

Další práva a povinnosti stran ze Smlouvy se řídí obecně závaznými právními předpisy.

bottom of page